Що таке імпресивне мовлення?

Імпресивне мовлення – це розуміння мовлення, спрямованого до людини. Воно є важливою складовою комунікативної функції мовлення.
Важливим компонентом імпресивного мовлення є слухання, але ж крім того це ще й розуміння інформації, поданої різними способами, наприклад, звуками та словами, рухами і жестами, знаками та символами. Часто діти засвоюють елементи імпресивного мовлення швидше, аніж експресивного. Через це наш пасивний словниковий запас (слова, значення яких ми розуміємо, але часто не вживаємо), як правило, більший, ніж активний словник (той що ми використовуємо щодня у повсякденному житті).
Як сформувати імпресивне мовлення?👩‍❤️‍💋‍👩🤗
Завдання що пропонуються дітям з метою розвитку імпресивного мовлення можуть включати:
1. Виконання простих, а згодом і багатокрокових інструкцій (наприклад, «Візьми ляльку», «Дай татові м’яч», «Візьми свою іграшку та поклади її на стіл», «Встань, відсунь стілець, підійди до дверей та постукай»).
2. Відповіді на запитання для розуміння (хто/що/де/чому) на основі малюнка чи розповіді. Наприклад, «Хто розчісує/кого розчісує/чим розчісує?» або «Хто біг, кого зустрів, куди пішов?».
3. Збагачення словникового запасу іменниками(«Покажи яблуко, ключ, ліжко»), дієсловами («Покажи, хто іде, стрибає, летить, біжить, стоїть»), прикметниками («Покажи, що велике, холодне, жовте, тверде, високе»), прислівниками («Покажи, хто близько, далеко, вгорі, внизу»), прийменниками («Покажи, хто сидить на дереві, під деревом, за деревом, біля дерева»).
4. Формування здатності розуміти та розрізняти граматичні форми («Покажи, де ложка, а де ложки» – множина іменників. «Покажи, де м’яч, а де м’ячик» – зменшено-пестливі слова. «Хто взуває туфлі, а хто взув?» – доконаний і недоконаний вид дієслів тощо.
5. Розвиток розуміння коротких розповідей, віршів, казок.
Для успішного формування імпресивного мовлення необхідна цілеспрямована корекційно- розвиткова робота за допомогою спеціальних логопедичних методик та технологій.
На відео фрагмент заняття логопеда- дефектолога Терещук Н.О. з розвитку імпресивного мовлення.