Звертаємо увагу на важливості підготовки дітей до появи у класі однокласника/ці з ООП


Коли в клас приходить дитина з особливими освітніми потребами, це змінює звичне середовище. І тут надзвичайно важлива роль вчителя та батьків — пояснити дітям, що означає «інакшість», як реагувати на неї та чому підтримка один одного робить клас сильнішим.
• Щоб сформувати прийняття та толерантність. Діти розуміють краще, коли їм пояснюють простими словами.
• Щоб зменшити ризик булінгу. Невідоме часто викликає страх чи насмішки, а пояснення допомагають уникнути цього.
• Щоб підтримати емоційний комфорт. Якщо дитина з ООП поводиться незвично, підготовлені однокласники реагують спокійніше.
• Щоб виховати співчуття та взаємодопомогу. Школа — це не лише знання, а й уміння бути поруч і підтримати.
• Використовувати соціальні історії — прості розповіді з картинками про те, як можна поводитися у різних ситуаціях.
• Проводити рольові ігри: «Що робити, якщо…».
• Обговорювати тему з батьками, щоб і вдома дитина чула пояснення.
• Давати приклад особистою поведінкою — вчитель є головним взірцем.
Батьки можуть підтримати розмову, пояснюючи, що у кожної дитини є свої сильні та слабкі сторони. Добре також разом подивитися тематичний мультфільм — візуальні історії допомагають дитині краще зрозуміти і прийняти різноманітність. Після перегляду варто обговорити: що сподобалося, як герої допомагали один одному, які висновки можна зробити для життя.
Підготувала директор ІРЦ Волуйко Т.В.
